onsdag 29. oktober 2008

Datatrøbbel

Nei og nei, vil det ingen enda ta? Jeg hadde en gang en bredbåndsforbindelse, den har jeg ikke mer! Jeg hadde bredbånd som fungerte ganske så bra, men jeg hadde jo fått med meg at jeg betalte ganske mye mer enn de som bestilte nytt bredbånd og at hastigheten da var betydelig høyere. Så etter en tur i tenkeboksen fant jeg ut at penger "spart" kunne jo brukes på andre ting (feks. nye stoffer), så jeg ringte til min levrandør og joda, jeg kunne få høyere hastighet til lavere pris, jippi, tenkte jeg da, hva mer kan man ønske....
Mail på mail om at nå var ruter sendt, og så var det klart for levering på døren, og så melding om at på torsdag 23. okt skulle den nye bredbåndsforbindelsen være oppe å gå... Flott, tenkte jeg da (til nå hadde servicen vært upåklagelig) Da jeg kom hjem fra jobb satt jeg igang med koble til ruter og nett i et håp om å nå utenomverdenen, men ingenting hjalp, hva skjer?, tenkte jeg da (stemmningen i heimen var etter hvert blitt ganske amper) nå husket jeg jo med gru sist vi fikk bredbåndsruter og hvor masse styr det var å få satt denne opp med alle riktige innstillinger og sikkerhet på topp, men i følge selger var alt så mye bedre nå, det var bare og sette på ruteren og pc, og så var alt bare fryd og glede.
Sånn var det ikke hos meg, fant ut at jeg hadde ingen kontakt med internett overhode, for å gjøre en lang frusterende historie kort, viste det seg i går (etter å ha sittet på vent en stund på tlf.) at min bredbåndlinje ikke var tilkoblet, dvs. at "koblingsmannen" ikke hadde gjort ferdig jobben sin den dagen han var her og det kanskje ikke var så rart at ting ikke virket.... Ble en smule hissig i tlf. da jeg fikk vite dette, men fikk lovnad om at dette skulle bli fikset i løpet av dagen så nå er jeg spendt på om ting virker som det skal i løpet av dagen.....

Ingen kommentarer: