tirsdag 23. februar 2010

AnnAKa kurs

I helgen var jeg på kurs i Quiltekroken med AnnAKa, og tema for kurset var "Gamle Skatter"

Jeg kan vel si at blonder, gamle hardangersøm duker, brikker, bilder og undertøy nå har fått bein å gå på, det ble nok en voldsom øking i omsetning på disse tingene hos Fretex, antikvitetsbutikker og undertøysavd. hos H&M og SparKjøp, man kan vel også si at latteren satt løs og det er utrolig hva man kan bruke gamle korsett, BH'er og truser til.
Jeg vil tro at de som kikket inn vinduene i Quiltekroken etter stengetid nok fikk seg en overraskelse hehe.
Jeg laget en mappe og en trekantpose, posen har åpning i ryggen, så her kan en fylle på med strikketøy o.l. Mappen er til truse o.l, når en skal ut på tur aldri sur.
En annen av tingene vi kunne lage var et smykketeppe (noe som de fleste gjorde, bare noen få som jobber veldig treigt sånn som meg selv som ikke gjorde det), men her må jeg gå i tenkeboksen og samle på fine skatter som skal få kommet til heder og verdighet igjen, så en gang......

4 kommentarer:

Karilla sin hobbyblogg sa...

Selv om du ikke kom i gang med smykketeppet, var trekantposen og trusemappa di berre lækker!! jeg må lage noen mapper til jeg skal ut å reise.
Ha en super uke.
Gleder meg til vi skal på kurs hos deg igjenn, er bare mektig imponert over datakurset.

Ann Hedvig sa...

Stilig!

Likte også godt puten i bakgrunnen jeg, regner med at det er du som har laget denne også :o)

Barbros lille atelier sa...

Så stilig! Synes du har vært produktiv jeg. Morsom oppgave:-)

Klem

Josefine sa...

Heisan..

Så fine ting du har laget på kurs.. den posen ser kjempefin ut! Tenker dere hadde en flott helg, stor klem